Svar på ett par frågor

Jag har samlat ihop ett par frågor och sammanstället några svar i detta inlägg ifall någon mer skulle vara nyfiken ^^
 
Vart köper du ditt material?
I princip allt mitt material kommer från olika marknader i Thailand. Det enda jag köper i Sverige är nagellack, nagellacksborttagning, svampar och bomull ^^
 
Vart köper man allt material?
Det beror på vad du vill ha. Om du söker på internet, t.ex. på tradera så hittar du nog allt från små penslar till akrylpulver. Annars kan man ju hitta diamanter/stenar, nagellack, samt nagelvård o.s.v. i vanliga butiker. Små, samla penslar kan du hitta på t.ex. ClasOhlson eller andra butiker som säljer målarutrustning.
 
Vilket är ditt favoritlack?
Det är nog mitt grönglittriga från OPIs julkollektion samt alla mina gula lack då jag älskar gult ;)
Är de naglarna du målar på äkta?
På bloggen visar jag upp båda äkta och lösnaglar. De naglar som är extremt långa eller som inte ser ut att passa mig är tillfälligt ditgummiguttade för bildens skull ^^
 
Hur ofta målar du naglarna?
Oftast med en veckas mellanrum, ibland kan det gå lite längre tid.
 
Hur lång tid tar det för dig att måla naglarna?
När jag målar på migsjälv tar det från en halvtimma och uppåt. När jag målar på andra tar det från en halvtimma till en timma ungefär.
 
Hur ser dina naglar ut efter en vecka?
De är oftast mer eller mindre hela. Om jag har petat runt med vassa saker eller gjort mycket med naglarna så kanske de har flikats upp på diverse ställen men det är sällan. De håller sig oftast även om jag springer runt i stallet hela veckan!
 
Hur får du dina naglar att hålla så länge?
1. Topplack
2. Ett till två lager grundfärg
3. Fäst eventuella diamanter med nagellim
4. Topplack
Använd även bra nagellack, testa runt och se vilka du tycker håller sig bäst :)
 
Vad är ditt bästa tips när man ska marmorera i vatten?
Använd nagellack som inte torkar fort. Gör det i små burkar. Grunda nageln i t.ex. vitt och häll inte i överdrivet mycket nagellack.
 
Vilken är din favoritdesign?
Jag har flertalet,om jag skulle välja tre så är det nog dessa:
 
De flesta frågor svarar jag numer på direkt i kommentarsfältet om ni vill ha svar i ett inlägg så får ni gärna skriva det ^^

Kommentarer
Postat av: Astrid

Vet du något bra ställe här i Linköping där man kan köpa material?

Svar: Det beror på vad du vill ha för material. Penslar samt akrylfärger gittar du på t.ex. Bokia eller Panduro. Nagellack finns ju lite överallt. Stenar och sådant kanske är lite svårare att hitta men titta hos Åhléns och Panduro, de har säkert något! ^^
None None

2012-07-25 @ 18:09:52
Postat av: Therese

Förstår inte hur du får det att hålla i dryga veckan med bara nagellack. Vad har du för dunder märken?? Mina designer håller ca 2-3dagar innan det är dåligt..

2012-07-26 @ 22:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0