Naglar med hjälp av lite julgransglitter


Jag brukar aldrig måla mina naglar på höger hand då jag tycker att det är svårt. Men idag beslöt jag mig för att testa en enkel design på dem, och det blev faktiskt fint så jag delar med mig av en liten tutorial ^^


1. Du behöver: vit akrylfärg, en sminksvamp, ett turkosaktigt nagellack, ett silvrigt nagellack, ett mörksilvrigt nagellack, en smal pensel, ett mörklila nagellack och lite julgransglitter.


2. Börja med att grunda dina naglar.



3. Droppa ut lite av det ljust silvriga nagellacket och doppa sedan kanten av sminksvampen där. Dutta ut et litet område på varje nagel med svampen.


4. Vik ihop glittret som på bilden så att du får typ lite luftiga öglor ^^


5. Droppa ut lite turkost och lila nagellack.


5. Doppa glittret i det lila respektive det turkosa lacket och stämpla på naglarna på det område du duttade silver.


6. Måla med hjälp av penseln och akrylfärgen en blomma på en nagel. Klistra sedan dit ett par silverpärlor i mitten. Om man tycker att detta är svårt kan man skippa steget.

Använd sedan topplack och klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0